طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه | انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بور
اگر به دنبال لیست کامل انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بور هستید، حتما مقاله طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه را مطالعه کنید.
کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه

1.8kامار بازدید

دسرها یکی از بهترین و خوشمزه ترین وعده های غذایی هستند که طرفداران خاص خودش را دارد. از آنجایی که تهیه برخی از دسرها ممکن است گران و زمان بر باشد، خوشبختانه انواع دسر ساده و کم‌ هزینه زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه آن را سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه
طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه

طرز تهیه انواع دسر ساده و کم هزینه

همانطور که گفتیم انواع دسر ساده و سریع و کم هزینه وجود دارد که شما می توانید در جمع مهمانی ها و مجالس به راحتی تهیه کنید و لذت ببرید.

دسرها همیشه یک قسمت مورد علاقه از وعده‌های غذایی هستند و بسیاری از افراد لذت می‌برند که پس از وعده‌های اصلی غذا، دسری خوشمزه و شیرین بخورند. در ادامه این مقاله به برخی انواع دسر ساده و کم هزینه پرداخته می‌شود که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و لذت ببرید.

در ادامه به طرز تهیه چند دسر ساده و کم خرج برای مجالس پرداخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگه به دنبال مراحل طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه خانگی هستید، حتما مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری را مطالعه کنید و از پختن یک کیک شکلاتی خوشمزه در خانه لذت ببرید.

دسر شیر برنج

دسر شیر برنج یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه ایرانی است. این دسر ساده و شیک مجلسی و مقرون به صرفه با استفاده از چند ماده اولیه اساسی تهیه می‌ شود و می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب برای مهمانی‌ ها یا روزمره باشد. در ادامه طرز تهیه دسر شیر برنج را برای شما شرح می‌ دهیم:

مواد لازم:

  • شیر: 2 لیتر
  • برنج: 1 پیمانه
  • گلاب: به میزان دلخواه
  • دارچین: به میزان دلخواه
  • گل محمدی: به میران دلخواه

طرز تهیه:

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا یک پیمانه برنج را از شب قبل بشویید و خیس کنید تا به خوبی نرم شود و دسر شما بافت لطیفی پیدا کند. سپس روز بعد برنج را همراه با دو لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا به جوش آید.

هنگامی که برنج شروع به جوشیدن کرد و مقدار آب نصف شد، شیر را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش آید. زمانی که برنج پخته شد و به غلظت رسید، مقداری گلاب را به برنج اضافه کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. هنگامی که دسر خنک شد می توانید آن را در ظرف مناسب سرو کنید و با دارچین یا گل محمدی تزیین کرده و نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه: شیرینی های محلی ایلام یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع شیرینی ها می باشد. با مراجعه به صفحه بهترین شیرینی محلی ایلام می توانید با انواع شیرینی های خوشمزه ایلام آشنا شوید.

دسر زعفرانی ساده
دسر زعفرانی ساده

دسر زعفرانی ساده

دسر ساده زعفرانی یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب در فرهنگ‌ های شرقی است. با ترکیب زعفران، شیر، شکر و برخی از اسانس‌ های معطر، این دسر عطر و طعمی خاص و دلنشین به شما می‌ دهد. همچنین، آماده‌ سازی این دسر بسیار ساده است. در ادامه، طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر زعفرانی را برای شما شرح می‌ دهیم:

مواد لازم:

  • آب: نصف پیمانه
  • ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر: 3 لیوان
  • شکر: 1 لیوان
  • خامه: صبحانه نصف بسته
  • زعفران: به میزان لازم
  • گلاب: به میزان لازم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • روغن: به میزان لازم

پیشنهاد مطالعه: اگر علاوه بر شیرینی پزی، به آشپزی نیز علاقه مند هستید، با مراجعه به صفحه لیست غذاهای ایرانی می توانید لیست کاملی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی و خارحی را داشته باشید.

طرز تهیه:

برای تهیه این دسر لذیذ، ابتدا آب را همراه با دو قاشق غذاخوری ژلاتین در قابلمه ای بریزید و اجازه دهید تا دانه های ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کنند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده تا ژلاتین شفاف و مایع شود.

در قدم بعد شیر و شکر را در ظرفی جداگانه بریزید و و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شوند. سپس زعفران ساییده شده را به شیر و شکر اضافه کنید.

هنگامی که مشاهده کردید شیر شروع به جوشیدن کرد، مقداری گلاب و وانیل را همراه با ژلاتین مایع اضافه کنید و صبر کنید تا مخلوط کاملا سرد شود. سپس نصف خامه صبحانه را با چنگال هم بزنید تا رقیق شود. حال خامه را به مواد اضافه کنید و مجددا مواد را خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

در آخرین مرحله کف قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد را درون قالب ریخته و صبر کنید تا به مدت 4 الی 5 دقیقه در دمای یخچال سرد شود و شکل قالب خود را بگیرد. حال دسر آماده است و می توانید نوش جان کنید.

کیک خیس شکلاتی یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه است که برای تهیه آن به طور معمول نیاز به فر دارید. اگر به هر دلیلی فر ندارید و می خواهید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه بدون فر را یاد بگیرید، سری به صفحه طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بدون فر بزنید.

دسر پودینگ تخم شربتی

دسر پودینگ تخم شربتی یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و دلپذیر است که با ترکیب تخم مرغ، شیر، شکر و وانیل تهیه می‌ شود. این دسر با طعم شیرین و عطر و طعم مطبوع علاقه‌ مندان به دسرهای سنتی را شگفت‌ زده خواهد کرد. طرز تهیه این نوع دسر که یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه لیوانی می باشد ساده و سریع است و نیاز به مواد گران قیمتی ندارد. در ادامه، طرز تهیه دسر پودینگ تخم شربتی را برای شما شرح می‌ دهیم:

مواد لازم:

  • توت فرنگی نصف پیمانه
  • تخم شربتی به مقدار دلخواه
  • شیر ¼ پیمانه
  • وانیل کمی
  • عسل به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه یک لیوان از این دسر خوشمزه و ساده، نصف پیمانه توت فرنگی را در غذا ساز یا مخلوط کن بریزید و به شکل پوره در بیاورید. علاوه بر توت فرنگی می‌ توانید از هر میوه دیگری به دلخواه در تهیه این دسر آسان و کم هزینه استفاده کنید.

تخم شربتی را نیز به صورت جداگانه در آب خیس کنید تا پف کند و دور آن لعاب شکل بگیرد. در ادامه پوره میوه را با یک-چهارم پیمانه شیر، تخم شربتی، مقدار کمی وانیل و کمی عسل برای طعم‌ دار کردن دسر مخلوط کنید.

لادم به ذکر است که می‌ توانید به جای شیر معمولی از شیر نارگیل نیز استفاده کنید تا دسر شما طعم خاصی پیدا کند. همچنین اگر تمایل دارید دسرتان رقیق‌ تر باشد، می‌ توانید از شیر بیشتری استفاده کنید. روی ظرف را بپوشانید و دسر را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. در آخر روی این دسر ساده را با قطعات میوه تزیین و سرو کنید.

اگر به دنبال دریافت مدرک بین المللی آشپزی هستید تا بتوانید از این طریق مهاجرت کنید یا در بهترین مراکز مشغول به کار شوید، حتما مقاله مدرک آشپزی فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

دسر تارت بستنی

دسر تارت بستنی یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه برای تولد است از ترکیب خوشمزه و خوش‌ طعم از دو دسر محبوب، یعنی تارت و بستنی تهیه می شود. با ترکیب بیسکوییت های تارت شده با بستنی مورد علاقه‌ تان، این دسر دلپذیر و خوشمزه را به وجود می‌ آورد.

طرز تهیه این دسر ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در ادامه، طرز تهیه این دسر ساده و سریع بدون فر به شرح زیر می باشد:

مواد لازم:

  • کره آب شده 3 قاشق غذاخوری
  • خمیر نان 2 فنجان
  • بستنی 2 پیمانه
  • بادام هندی بوداده به مقدار لازم

طرز تهیه:

در ابتدا کره آب شده را همراه با خمیر نان یا خمیر شیرینی در یک ظرف مناسب ترکیب کنید. سپس مواد را روی یک ورق فویل پهن کرده و کنار بگذارید.

حال بستی را روی یک ظرف صاف دیگر به صورت لایه ای پهن کنید و آن را با بادام هندی بوداده و خرد شده بپوشانید. حال روی بستی و بادام را را با مقداری خمیر نان بپوشانید و آن را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

سپس آن را مجددا با یک لایه بستنی بپوشانید و 10 الی 12 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. سپس برای تزئین می توانید مقداری بادام هندی روی دسر خود بریزید و نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به شیرینی دانمارکی علاقه مند هستید و به دنبال دستور پخت این شیرینی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله هستید، حتما مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی با لیوان فرانسوی را مطلعه کنید.

دسر ساده ژله میوه‌ ای
دسر ساده ژله میوه‌ ای

دسر ساده ژله میوه‌ ای

دسر ساده ژله میوه‌ ای یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه با ژله و همچنین یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهاست که با ترکیب ژله و میوه‌های تازه تهیه می‌شود.

این دسر خنک‌کننده و منعش برای روزهای گرم تابستانی و جمع های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. طرز تهیه این دسر بسیار آسان است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در ادامه، طرز تهیه دسر ساده ژله میوه‌ای را برای شما شرح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • پودر ژله دلخواه
  • میوه دلخواه

طرز تهیه:

برای تهیه این نوع دسر ساده و کم هزینه کافی است ابتدا ژله مورد نظر را درست کنید. سپس درون یک ظرف مناسب که قصد دارید ژله را در آن بریزید چند لایه میوه خرد شده رها به دلخواه بچینید و سپس مایع ژله را که در مرحله قبل آماده کرده اید روی آن بریزید. حال ظرف را در داخل یخچال قرار دهید و صبر کنید تا ژله به خوبی خودش را بگیرد و سفت شود.

اگر می خواهید نحوه درست کردن پای سیب خوشمزه را در خانه به روش رستورانی یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه پای سیب را مطالعه کنید.

سوهان عسلی کنجدی

سوهان عسلی کنجدی یکی از خوراکی‌ های خوشمزه و محبوب در فرهنگ‌ های مختلف است. این خوراکی با ترکیب عسل، کنجد و دانه‌ های سوهان تهیه می‌ شود و طعمی مغذی و دلنشین به آن می‌ بخشد. طرز تهیه این خوراکی نسبتاً ساده است و می‌ توانید آن را به عنوان یک میان‌ وعده خوشمزه و مغذی یا همراه با چای یا قهوه سرو کنید. در ادامه، طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی را برای شما شرح می‌ دهیم:

مواد لازم:

  • کنجد: 1.5 پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • عسل: سه قاشق غذاخوری
  • روغن: دو قاشق غذاخوری
  • زعفران: حل‌ شده یک قاشق

طرز تهیه:

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا شکر و عسل و روغن را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا طلایی‌ رنگ شود.

حال زعفران را اضافه کنید و هم بزنید. سپس کنجد را اضافه کنید و هم بزنید که رنگ طلایی بگیرد. یک سینی را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و سوهان را روی آن بریزید. توجه کنید که سینی باید به‌ قدری داغ باشد که سوهان به‌سرعت ببندد و ترد شود.

شیرینی شکلاتی آلمانی

شیرینی شکلاتی آلمانی یکی دیگر از انواع دسر ساده و کم هزینه نی نی سایت است که از خوراکی‌ های خوشمزه و محبوب در فرهنگ غذایی آلمان محسوب می شود. این شیرینی‌ ها را می‌توانید در جشن‌ها، مناسبت‌ها یا به عنوان یک دسر خاص در کنار قهوه یا چای سرو کنید. طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است و می توانید در کوتاه ترین زمان آن را تهیه کنید. در ادامه، طرز تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی را برای شما شرح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • بیسکوییت پتی‌بور: 100 گرم
  • تخم‌مرغ: 1 عدد
  • گردوی خردشده: 20 گرم
  • شکر: یک‌دوم پیمانه
  • پودرکاکائو: 2 قاشق

طرز تهیه:

ابتدا کره و پودر کاکائو را با هم ترکیب کنید و روی حرات قرار دهید تا کره آب شود. حال تخم‌مرغ و شکر را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکر حل شود. نباید اجازه دهید سفیده تخم‌مرغ ببندد و پخته شود.

بیسکوییت‌ها را به‌صورتی‌که پودر شوند خرد کنید. مواد را از روی شعله بردارید و پودر بیسکوییت و گردو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله مواد را درون ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پودر کاکائو و گردو پر کنید. به مدت 2 ساعت آن را در فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت دسر آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

دسر بیسکویتی بدون فر
دسر بیسکویتی بدون فر

دسر بیسکویتی بدون فر

دسر بیسکویتی بدون فر یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه بدون فر (انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت) می باشد که به سرعت تهیه می‌شود و بدون نیاز به استفاده از فر قابل آماده‌سازی است. این دسر با ترکیب لایه‌هایی از بیسکوییت، کره و خامه تهیه می‌شود و طعم لذیذی به دست می‌آورد.

می‌توانید این دسر را که از انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بور محسوب می شود، به‌صورت سریع و راحت درست کنید و به عنوان یک دسر شیرین و خوشمزه به خانواده و ودوستان خود پیشنهاد کنید. در ادامه، طرز تهیه دسر بیسکویتی بدون فر را برای شما شرح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • بیسکوییت پتی‌بور: 2 بسته
  • وانیل: سر قاشق چایخوری
  • زرده‌ی تخم‌مرغ: 4 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • کره: 50 گرم
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر: 2 لیوان
  • پودر کاکائو و پودر قند: به میزان لازم برای تزئین

طرز تهیه:

برای تهیه این دسر ساده و سریع یخچالی، زرده‌ها و شکر را کاملا هم بزنید تا زمانی که شکر کاملا حل شود. شیر و آرد را در یک قابلمه متوسط مخلوط کنید. حال مایه‌ زرده‌ی تخم‌مرغ و شکر را به مخلوط شیر و آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و خوب هم بزنید تا زمانی که کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید که غلظت آن باید از غلظت فرنی کمتر باشد. توجه کنید که مدام باید به هم‌زدن ادامه دهید، در غیر این صورت مایه ته می‌گیرد.

در این مرحله از طرز تهیه دسر ساده با شیر و آرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره را به آن اضافه کنید. به‌ آرامی هم بزنید تا کره آب شود. بیسکوییت‌ها را در کف ظرف پیرکس بچینید و مایه را روی آن بریزید.

می توانید این کار را مجددا تکرار کنید تا دسرتان لایه‌ لایه شود. با پودرکاکائو و پودر قند روی دسر را می توانید تزئین کنید. صبر کنید تا دسر برای چهار ساعت در یخچال بماند و اصطلاحا استراحت کند.

دسر هندوانه

اگر به دنبال انواع دسر ساده و کم هزینه یخچالی هستید، از دسر هندوانه غافل نشوید. دسر هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین دسرهاست که در فصل تابستان بسیار محبوب است. هندوانه به تنهایی یک میوه‌ی خوشمزه و مقوی است، ولی می‌توان با تهیه یک دسر ساده و خوشمزه، لذت مصرف هندوانه را به چند برابر افزایش داد.

دسر هندوانه یکی از انواع دسر ساده با نشاسته (انواع دسر ساده با نشاسته) است که با ترکیب هندوانه، شکر، دارچین و پودر نشاسته ذرت تهیه می‌شود که طعم منحصر به‌فرد هندوانه را تا انتهای دل‌تان حس می‌کنید. طرز تهیه این دسر بسیار ساده و سریع است و می‌توانید به‌راحتی در منزل تهیه کنید. در ادامه، طرز تهیه دسر هندوانه را برای شما شرح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • آب هندوانه: 2 پیمانه
  • پودر نشاسته‌ ذرت: 3 الی 4 قاشق غذاخوری
  • شکر: 3/4 پیمانه
  • دارچین: 1 چوب نسبتا کوچک
  • خلال پسته و اسانس وانیل: به میزان دلخواه

برای طرز تهیه دسر ساده و مقوی هندوانه ابتدا باید گوشت هندوانه را در آبمیوه گیری بریزید و سپس، پودر نشاسته را به آرامی به آن اضافه کنید، بعد از اینکه مایع یکنواختی به دست آمد، شکر، وانیل و دارچین را به آن اضافه کنید.

در قدم بعد، ترکیب را به مدت 15 الی 20 دقیقه برروی حرارت ملایم قرار دهید و به طور دائم آن را با هم زن بزنید. بعد از اینکه مخلوط مقداری سفت شد، چوب دارچین را خارج کنید.

حال دسر ساده و سریع یخچالی شما تقریبا آماده است! برای سرو دسر، لیوان‌ها را کمی مرطوب نمایید و دسر هندوانه را در آن بریزید. در مرحله‌ی آخر، این دسر خوشمزه را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. می‌توانید در هنگام سرو، سطح این دسر را با خلال پسته و پودر وانیل تزئین کنید و نوش جان کنید.

دسر ملون ژله

دسر ملون ژله یکی از دسرهایی است که به‌واسطه رنگ‌ جذاب و طعم خوشمزه‌ی آن، خصوصاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها بسیار محبوب است و در لیست انواع دسر های (لیست انواع دسر ساده) خوشمزه قرار دارد.

این دسر علاوه بر ظاهر شگفت‌انگیز، طعمی خوشمزه و خنک‌کننده دارد که بسیار مورد پسند همه سنین است. طرز تهیه این دسر بسیار آسان و سریع است و می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه، طرز تهیه دسر ملون ژله را برای شما شرح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • ژله ترجیحا رنگ قرمر: 1 بسته
  • ملون یا طالبی: 1 عدد
  • آب جوش: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا ژله را درست کرده و پودر ژله را در یک لیوان آب جوش بریزید و خوب بهم بزنید تا زمانی که پودر کاملا حل شود. در مرحله بعد یک لیوان آب سرد بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.

در صورتی که ژله گرم باشد و آن را داخل میوه بریزید باعث می شود که ژله به ملون نچسبد و هنگام بریدن، ژله به راحتی جدا شود. درنهایت آن را در یخچال قرار دهید. ترجیحا شب تا صبح که کاملا ببندد.

فیلم انواع دسر ساده و کم هزینه

اگر به دنبال فیلم انواع دسر ساده و کم هزینه بدون فر هستید، به زودی در این قسمت همکاران ما فیلم انواع دسر ارزان و راحت که مناسب برای مهمانی هستند را برای شما قرار خواهند داد تا به راحتی بتوانید انواع دسر ساده و جذاب خانگی را تهیه کنید و لذت ببرید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم انواع دسر فوری و ساده برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد که شما می توانید در جمع مهمانی ها و مجالس به راحتی تهیه کنید و لذت ببرید.

در این مقاله به ارائه طرز تهیه چند دسر ساده و کم هزینه و همچنین انواع دسر ساده و کم هزینه برای خانم‌های که وقت و پول زیاد ندارند پرداخته شده است. اگر به دنبال دسر ساده و سریع بدون فر هستید، در این مقاله می توانید با انواع دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه بدون فر آشنا شوید.

سوالات متداول
طرز تهیه دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت پتی بورچگونه است؟

دسر بیسکویتی بدون فر یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه با بیسکویت است که می توانید به راحتی تهیه کنید. برای این کار کافیست مواد لازم را تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده شده است پیش بروید.

طرز تهیه دسر ساده زعفرانی چگونه است؟

برای تهیه این دسر لذیذ و خوشمزه، ابتدا باید آب را همراه با دو قاشق غذاخوری ژلاتین در قابلمه ای بریزید و اجازه دهید تا دانه های ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کنند و سپس مراحلی که در مقاله ذکر شده است را طی کنید.

یک نظر بگذارید