مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست | راز ماندگاری کاشت ناخن
اگر می خواهید بدانید مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست و راز ماندگاری کاشت ناخن در چیست، این مقاله را مطالعه کنید.
زیبایی و مد

مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست

230امار بازدید

همانطور که می دانید کاشت ناخن یکی از روش های زیبایی برای ناخن ها محسوب می شود که برای افزایش ظاهر، طول یا استحکام ناخن های طبیعی انجام می شود. پس از انجام کاشت ناخن، مراقبت های بعد از کاشت ناخن یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از آسیب به ناخن ها می باشد که نباید از آن غافل شوید. اگر می خواهید با مراقبت‌های مهم بعد از کاشت ناخن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست
مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست

مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست

مراقبت های بعد از کاشت ناخن چیست؟ به طور معمول خانم‌ها برای بالا بردن اعتماد به نفس و زیبایی دستان خود از روش پرطرفدار کاشت ناخن استفاده می کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، باید بدانید که مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن بسیار مهم تر از زیبایی دستانتان است؛ چرا که در صورت رعایت نکردن برخی موارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم، به ناخن‌ها و دست‌های شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

با این حال برای مراقبت از ناخن کاشت می بایست نکات ساده ای را رعایت کنید تا در صورت بلند شدن ناخن‌ها هم زیبایی دستانتان حفظ شود و هم دچار مشکل و آسیب دیدگی نشوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره فواید و عوارض کاشت ناخن بدست آورید، حتما مقاله مهم ترین فواید و عوارض کاشت ناخن چیست را مطالعه کنید.

این نکات مراقبت ناخن کاشته شده را خیلی جدی بگیرید!

دستورالعمل های ناخن کار را دنبال کنید

برای مراقبت از ناخن کاشت چه کنیم؟ بلافاصله پس از عمل کاشت ناخن، تکنسین ناخن یا متخصص مراقبت های بهداشتی دستورالعمل های خاصی را پس از عمل به شما ارائه می دهد. این دستورالعمل ها برای اطمینان از بهبود مناسب ناخن ها و پوست اطراف ضروری هستند. این دستورالعمل ها را با جدیت دنبال کنید تا خطر عوارض را به حداقل برسانید و اجازه دهید ایمپلنت ها به درستی تنظیم شوند.

ناخن ها را خشک نگه دارید

در ساعات اولیه پس از کاشت ناخن، خشک نگه داشتن ناخن ها ضروری است. از فرو بردن دست ها در آب یا قرار دادن آنها در معرض رطوبت بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است استحکام چسبندگی چسب را به خطر بیندازد. اگرچه ایمپلنت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بادوام باشند، اما خشک شدن مناسب پس از عمل به طول عمر کلی آنها کمک می‌کند.

از استفاده از ناخن به عنوان ابزار خودداری کنید

با کاشت ناخن خود با احتیاط رفتار کنید و از استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای باز کردن قوطی‌ها، خاراندن برچسب‌ها یا انجام کارهای دیگری که می‌تواند فشار بیش از حد به ناخن‌های مصنوعی وارد کند، خودداری کنید. استفاده از ناخن به عنوان ابزار ممکن است منجر به ترک خوردن، ترک خوردن یا بلند شدن ایمپلنت شود.

پیشنهاد مطالعه: جراحی بینی امروزه یکی از پر طرفدار ترین خدمات در حوزه زیبایی می باشد که علاوه بر ماندگاری مادام العمر عوارضی نیز می تواند به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد می کنیم به صفحه شستشوی صورت بعد از پلاسما مراجعه نمایید.

نگهداری منظم ناخن ها
نگهداری منظم ناخن ها

نگهداری منظم ناخن ها

کاشت ناخن، مانند هر تقویت کننده ناخن مصنوعی، نیاز به نگهداری منظم دارد. فرکانس نگهداری به سرعت رشد ناخن طبیعی شما و نوع کاشت ناخن مورد استفاده بستگی دارد. با تکنسین ناخن خود مشورت کنید تا فواصل زمانی مناسب را برای تاچ آپ یا پر کردن مجدد مشخص کنید.

اگر می خواهید با بهترین روغن های گیاهی و خانگی جهت تقویت ناخن های آسیب دیده و شکننده آشنا شوید، حتما مقاله بهترین روغن برای تقویت ناخن های شکننده را مطالعه نمایید.

مراقب علائم عفونت باشید

برای هر گونه علائم عفونت به ناحیه اطراف کاشت ناخن توجه زیادی داشته باشید. قرمزی، تورم، درد یا وجود چرک می تواند نشان دهنده عفونت باشد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، برای ارزیابی و درمان مناسب فوراً با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

مراقب محصولات ناخن باشید

هنگام انتخاب محصولات تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت نی نی سایت، مانند پاک کننده های ناخن یا ضدعفونی کننده های دست، محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای کاشت ناخن طراحی شده اند. محصولات ناخن معمولی ممکن است حاوی موادی باشند که دوام ناخن مصنوعی را به خطر بیندازند.

یکی از سوالاتی که توسط شما کاربران عزیز به کرات پرسیده می شود این است که پاکسازی پوست و انجام روتین پوستی از چه سنی باید انجام شود؟ برای پاسخ به این سوال مطالعه مقاله روتین پوستی برای نوجوانان را به شما پیشنهاد می کنیم.

استفاده از دستکش

اگر به دنبال مراقبت هایی که عمر کاشت ناخن را زیاد می کند هستید، استفاده از دستکش را فراموش نکنید. دستکش در واقع یکی از جنبه های مهم مراقبت های بعد از کاشت ناخن است. پوشیدن دستکش می تواند برای محافظت از ناخن های تازه کاشته شده شما و حفظ ظاهر و دوام آنها مفید باشد.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن یا انجام کارهای خانه، از کاشت ناخن خود با پوشیدن دستکش محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی قوی می تواند پیوند چسب را ضعیف کرده و به ناخن های مصنوعی آسیب برساند.

از جویدن ناخن بپرهیزید

در مقابل وسوسه جویدن ناخن ها یا چیدن آنها مقاومت کنید. چنین عاداتی می تواند به ناخن های مصنوعی آسیب برساند یا باعث بلند شدن زودرس آنها شود. در عوض، بهداشت ناخن را رعایت کنید و از ناخن گیر برای حفظ طول ناخن مورد نظر استفاده کنید.

اجتناب از جویدن ناخن در مراقبت از ناخن‌ کاشته‌شده بسیار مهم است، زیرا می‌تواند اثرات منفی متعددی بر روی کاشت ناخن مصنوعی و ناخن‌های طبیعی شما داشته باشد. جویدن ناخن فشار زیادی بر روی کاشت ناخن مصنوعی وارد می کند که می تواند منجر به ترک خوردن، ترک خوردن یا بلند شدن ناخن شود. این می تواند ظاهر و طول عمر کاشت ناخن شما را به خطر بیندازد.

شاید شما هم بخواهید بدانید بهترین مرکز پاکسازی پوست در ایلام کجاست؟

استفاده از روغن کوتیکول

یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت های بعد از کاشت ناخن می باشد. استفاده از روغن کوتیکول یک عمل مفید در مراقبت از کاشت ناخن است. روغن کوتیکول حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند ناخن را تقویت کند.

روغن کوتیکول به مرطوب نگه داشتن ناخن ها و پوست اطراف کمک می کند. این امر به ویژه برای کاشت ناخن بسیار مهم است، زیرا چسب مورد استفاده در طول عمل ممکن است مقداری رطوبت را از ناخن ها بزداید. مرطوب نگه داشتن ناخن ها می تواند از خشک شدن، شکننده شدن و یا مستعد ترک خوردن آن ها جلوگیری کند.

به یاد داشته باشید که تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت ناخن نقش مهمی در حفظ زیبایی و سلامت کاشت ناخن شما دارد. با پیروی از این دستورالعمل‌ها و راهنمایی گرفتن از متخصصان، می‌توانید از ناخن‌های جدید خیره‌کننده خود برای مدت طولانی لذت ببرید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و هر کجا که می‌روید اثری ماندگار بر جای می‌گذارید.

مدت زمان ترمیم کاشت ناخن
مدت زمان ترمیم کاشت ناخن

مدت زمان ترمیم کاشت ناخن

مدت زمان ترمیم کاشت ناخن بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع کاشت ناخن مورد استفاده، سرعت رشد طبیعی ناخن، مراقبت های انجام شده پس از عمل و سبک زندگی فرد می تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی باید هر 3 الی 4 هفته یک بار برای ترمیم ناخن‌ها به سالن زیبایی مراجعه کنید. در غیر این صورت با بلند شدن ناخن‌هایتان، آن‌ها بیشتر در معرض شکستن و هوا گرفتن قرار خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: یکی از عوارض عدم مراقبت از ناخن بعد از کاشت، هواگرفتن ناخن می باشد که نباید نادیده گرفته شود. در صورتی که شما هم دچار این مشکل شده اید و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستید، به صفحه عکس هوا گرفتن کاشت ناخن مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که با مراقبت های مناسب که در ابتدای مقاله ذکر شد، کاشت ناخن می تواند چندین ماه دوام بیاورد. با این حال، مدت زمان دقیق ترمیم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد ممکن است ترمیم کاشت ناخن را به طور نامحدود ادامه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است پس از یک دوره خاص، کاشت را خارج کنند.

راز ماندگاری کاشت ناخن
راز ماندگاری کاشت ناخن

راز ماندگاری کاشت ناخن

شاید این سوال نیز در ذهن شما ایجاد شود که برای ماندگاری کاشت ناخن چه باید کرد؟

در ادامه قصد داریم راز ماندگاری کاشت ناخن را به شما ارائه دهیم تا با چند راهکار ساده بتوانید به افزایش دوام کاشت ناخن کمک کنید و همچنین در فاصله بین دو ترمیم ناخن های زیبایی داشته باشید.

  • طبق توصیه ناخن کار در زمان‌ های مشخص 3 الی 4 هفته یکبار) برای ترمیم ناخن های خود اقدام کنید
  • از کندن کاشت ناخن خودداری کنید
  • از استون‌ها و پاک‌کننده‌های حاوی استون و الکل پرهیز کنید
  • بهتر است هنگام کارهای منزل از دستکش استفاده کنید
  • سعی کنید از ناخن‌های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید
  • از مواد آرایشی چرب استفاده نکنید
  • ناخن‌های کاشته یا ژلیش شده خود را از آتش و حرارت دور نگه دارید
  • بعد از ریمو، مانیکور کردن را فراموش نکنید
  • ناخن‌های خود را با کرم مرطوب کننده مرطوب کنید
  • از قرار دادن ناخن‌های خود در معرض آب و رطوبت خودداری کنید
  • از روغن‌های مخصوص کوتیکول استفاده کنید
  • مراقبت باشید ناخن‌های شما هوا نکشند
  • برای ریموو کردن ناخن‌ها به متخصص مراجعه کنید

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین آموزشگاه پاکسازی و فیشیال پوست در تهران با ارائه مدرک فنی حرفه ای هستید، به صفحه دوره های آموزش مراقبت و پاکسازی پوست در تهران مراجعه کنید.

مراقبت بعد از کاشت ناخن چه تاثیری در هوا کشیدن ناخن‌ها دارد

هوا کشیدن ناخن بعد از کاشت به طور معمول در اثر دو عامل مهم از جمله عدم مراقبت بعد از کاشت ناخن نی نی سایت و کاشت ناخن‌ به روش غیر حرفه ای اتفاق می‌افتد. به طور مثال در صورت ضربه خوردن به ناخن‌ها، هواکشی از وسط آن‌ها را مشاهده خواهید کرد و علاوه بر این در صورت استفاده مداوم از ناخن به عنوان ابزار یا برای تایپ کردن نیز ناخن‌ها از قسمت جلو هوا می‌گیرند.

در صورتی که شاهد هوا گرفتن ناخن‌ها از ناحیه کوتیکول یا جدا شدن قالبی آن‌ها از ناخن طبیعی بودید، باید به این نکته توجه کنید که این مسئله مربوط به مراقبت های بعد از کاشت ناخن نمی باشد.

این مشکل معمولا به دلیل مراحل کاشت ناخن نادرست و غیر اصولی، نوع مواد گذاری اشتباه و غیرحرفه ای، فاسد شدن مواد کاشت، عدم استفاده از پرایمر ناخن، وجود کوتیکول اضافی در ریشه ناخن و مواردی از این قبیل اتفاق می‌افتد.

در نهایت بخاطر داشته باشید اگر ناخن‌هایی با صدف چرب دارید، بهتر است از پرایمر اسیدی با درصد بالا استفاده کنید تا مواد از روی ناخن‌هایتان بلند نشود. بنابراین حتما هنگام کاشت این موضوع را به آرایشگر خود یادآوری کنید.

درمان درد ناخن بعد از کاشت

اگر کاشت ناخن انجام داده اید و دچار درد ناخن بعد از کاشت شده اید، پیروی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ارائه‌شده توسط متخصص مراقبت‌های بهداشتی ضروری است. به طور کلی، در اینجا چند نکته کلی برای مدیریت و درمان درد ناخن بعد از کاشت آورده شده است:

داروهای ضد درد: مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌توانند به کاهش درد خفیف تا متوسط ​​کمک کنند. همیشه دوز توصیه شده را دنبال کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

کیسه های یخ: قرار دادن کیسه های یخ پیچیده شده در پارچه روی ناحیه دردناک به مدت 15 تا 20 دقیقه می تواند به کاهش تورم و بی حس کردن درد کمک کند.

اجتناب از فشار: سعی کنید برای جلوگیری از تشدید درد ناخن بعد از کاشت و عوارض احتمالی، از وارد کردن فشار غیر ضروری به ناخن آسیب دیده خودداری کنید.

محل را تمیز نگه دارید: دستورالعمل های مراقبت از زخم را که توسط متخصص مراقبت های بهداشتی ارائه شده است را دنبال کنید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید و بهبود را بهبود بخشید.

به یاد داشته باشید، این نکات کلی هستند و توصیه های خاص ممکن است بسته به نوع کاشت ناخن یا سایر عوامل مرتبط با سلامتی شما متفاوت باشد. همیشه برای توصیه ها و درمان های شخصی با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به ارائه نکات مهم در نگهداری ناخن کاشت شده پرداخته شده است تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کافی درمورد مراقبت های بعد از کاشت ناخن، تا حد زیادی از بروز مشکلات و آسیب های جدی جلوگیری کنید. اگر همچنان هر گونه سوال یا ابهامی در این باره دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را رفع کنید.

سوالات متداول
بعد کاشت ناخن میشه حموم رفت؟

همانطور که گفتیم پس از کاشت ناخن، پیروی از راهنمایی‌ها و توصیه‌های ناخن کار امر بسیار حیاتی است. در حالت کلی در ساعات ابتدایی پس از کاشت ناخن، خشک نگه داشتن ناخن ها ضروری است چرا که این امر به افزایش دوام کاشت ناخن کمک بسیاری می کند.

مدت زمان ترمیم کاشت ناخن چیست؟

به طور کلی مدت زمات ترمیم ناخن بسته به عوامل مختلفی مانند نوع کاشت ناخن مورد استفاده، سرعت رشد طبیعی ناخن، مراقبت های انجام شده و.. متفاوت است اما معمولا هر 3 الی 4 هفته بهتر است برای ترمیم کاشت ناخن خود اقدام کنید.

راز ماندگاری کاشت ناخن در چیست؟

انجام مراقبت های ساده مانند، عدم استفاده از استون و پاک کننده، استفاده از دستکش، استفاده از روغن کوتیکول و مواردی از این قبیل که به طور کامل در مقاله توضیح داده ایم می توانند به شما در افزایش دوام کاشت ناخن کمک کنند.

یک نظر بگذارید